Programme Details (Session18-19)



PG Diploma in Advertising and Public Relations.

Code: PGDAPR-17 Credit : 32 Min-Duration : 12 (Month)| Max-Duration : 36 (Month)
Year/Semester : 1 Admission Fee : ₹ 4000.00 Exam Fee : ₹ 600.00 *Total : ₹ 4600
APR-101 संचार: अर्थ, सिद्धांत एवं मॉडल 4 Syllabus SLM
APR-102 विज्ञापन और जनसंपर्क: एक परिचय 4 Syllabus SLM
APR-103 जनसंपर्क के सिद्दान्त और उद्देश्य 4 Syllabus SLM
APR-104 विज्ञापन में ब्रांड प्रबंध और रणनीति 4 Syllabus SLM
Year/Semester : 2 Admission Fee : ₹ 4000.00 Exam Fee : ₹ 1450.00 *Total : ₹ 5450
APR-201 रणनीतिक जन संपर्क व प्रबन्‍धन (Strategic Public Relations and Management) 4 Syllabus SLM
APR-202 कारपोरेट कम्‍यूनिकेशन (Corporate Communication) 4 Syllabus SLM
APR-203 विज्ञापन और जनसंपर्क के उपकरण (Tools of Advertising & Public Relations) 4 Syllabus SLM
APR-204 प्रोजेक्‍ट रिपोर्ट/मौखिकी (Project Report/Viva-Voce) 4 Syllabus SLM

* Note: Miscellaneous fees ₹150/- for Admission in New Programme/First Year/Semester, Degree Fee ₹300/- (Last Year/Semester)

List of Study centres offering this Programme

SC Code SC Name
11000 UOU Model Study Center, DEHRADUN
11020 SGRR P.G. College, DEHRADUN
16000 U.O.U. Model Study Center, HALDWANI
16022 PNG Government PG College, RAMNAGAR
16090 H.N.B. Government P.G. College, KHATIMA